utorak, 27. ožujka 2012.

Decanter world wine awards Dubrovački vijesnik 13.12.2003




Engleski vinski mjesečnik Decanter je vodeći vinski magazin svijeta i u svojim redovima ima najbolje poznavaoce i degustatore vina cijele planete. U svom dugogodišnjem postojanju ovaj magazin neprestano traži i istražuje nova  vina i vinogorja i naravno vinare koji djeluju širom svijeta. Ovaj magazin je nezamjenivo štivo za svkoga tko se imalo za vino interesira. Uredništvo smješteno u Londonu koordinira rad novinara, to jest specijaliziranih zaljubljenika u vino koji, ili putuju ili, žive u pojedinim vinaskim zemljama ili vinogorjima za koja su se specijalizirali. Neki od najpoznatijih svijetski poznavalaca vina , kao što su Michael Broadbent, Hugh Johnson i Steven Spurrier, za nabrojiti sam najzvučnija imena, imaju svoj stalnu kolomnu ili rubriku o vinu i stvarima koja se vina tiču.
Magazin se prodaje širom svijeta pa tako i kod nas, imao sam priliku vidjeti ga u prodavaonici Algoritma na Stradunu , a vrlo lako se je na njega pretplatiti te ga dobivati putem pošte, no da li će te to napraviti prepuštam vama da odlučite. Također magazin izdaje i svoje internetsko izdanje www.decanter.com  kojega možete lako pronaći i pogledati na internetu .
Međutim nije mi namjera praviti besplatnu reklamu magazian kojega ja već godinama čitam , već želim govoriti o jednoj novoj akciji , koju je Decanter pokrenuo i u koju bi se morali ukjlučiti i vina iz Hrvatske. Tijekom slijedeće godine po prvi puta će se organizirati izbori najboljih vina svijeta pod nazivom “Decanter world wine awards”. Nakon dugogodišnjeg ispitivanja mišljenja svojih čitatelja, uredništvo se je odlučilo za ovaj potez, dakle ne pisati samo o najboljim i već etabliranim vinogorjima i onda ostatak svijeta uspoređivati sa njima, nego se više posvetiti problemu raznolikosti. Moto iza akcije je osvijetliti regionalne stilove i različitosti u svim kategorijama cijena. Vina koja će se izabirati biti će podjeljena u dvije kategorije i to ispod 10₤i poviše 10₤. Cijena je naravno maloprodajna, te će isto tako najbolja vina iz prve kategorije na kraju ući u izbor za trofej najbolje vrijednosti, što će bez sumnje biti poticaj konzumentu da ga potraži. Nagrada , prije svega želi pokazati raznolikost vina i regija odakle dolaz, te također utjecaj lokalnog terroira. Vina će se kušati i ocjenjivati na regionalnom nivou kako bi se ukazala i promavirala regionalna tipičnost. Regionalni pobjednoci će se potom dalje natjecati za internacionalne trofeje. Vinski svijet je podjeljen na dvadesat regija i na čelu regionalne komisije će biti predsjednik ,koji će pod sobom imati žiri koji će se sastaviti od ljudi koji su specijalizirani u poznavanje vina te dotične regije. Predsjednik žirija je Steven Spurrier , čovjek koji je svoju slavu stekao legendarnom degustacijom 1976 u Parizu, kada je Kalifornija, između ostalih i vino od Grgića, pobjedila Francusku. Predsjednici regionalnih žirija su veliko poznavaoci i pisci o vinum, među kojima je veliki broj Masters of Wine. Kako sam ja osobno član jednog regionalnog žirija, u ovom slučaju žirija za centralnu i istočnu Europu, ovim bih putem želio pozvati vinare Pelješca i Korčule , a naravno i cijele Hrvatske, da se i oni uključe u ovu manifestaciju. Jedino što moraju napraviti je prijaviti se i poslati svoja vina Decanteru. To se maže napraviti putem interneta na adresu www.decanter.com/decanterworldwineawards/registration.asp ili na e-mail adresu worldwinwawards@decanter.com ili faxsom + 442073658444. Rok prijave je studeni 2003 ožuljak 2004 dok će se ocjenjivanje vina održati u Londonu od 26- 30 travnja 2004. Nakon što se napravi izbor najboljih vina Decanter će izdati posebno izdanje posvećeno ovim vinima, biti će napravljena posebna stranica na internetu , te kako je Decanter dio velike korporacije Time Warner, rezultati će biti objavljeni i u drugim izdanjima koji su pod ovim imenom. Također će Decanter tijekom svih svojih aktivnosti na vinskim sajmovina diljem svijeta promovirati najbolja vina iz ove akcije.
Dakle, osobno mislim da ovaj vinski vlak na putu oko svijeta nikakao ne smije biti bez hrvatskih putnika. Ovo je pravi trenutak da se naša vina i vinari jednom zauvijek uključe i postanu dio velike svijetske vinske obitelji, gdje im je i mjesto. Ovim putem bih zamolio vinare sa Pelješca da se ne dvoume nego da se prijave ili ako im je to problem da se meni obrate pa ću im ja pomoći da se to napravi. Ovaj se poziv naravno ne odnosi samo na njih nega i na sve ostale vinate naše lijepe domovine da se prijave i pokažu što i koliko mogu.
Ovakav promotivni korak,  bi inače , ako bi ga sami htjeli napraviti koštao ogromne svote novaca, a u ovom se slučaju se svodi na nekoliko boca vina i eventualno neku naknadu za pristup. Također mislim da bi se i županija trebala uključiti u ovu akciju te animirati i pomoći vinarima da se prijave i tako pomognu svojim radom na još boljoj izgradnji pozitivnog i modernog image Hrvatske i hrvatskih vina u svijetu. Zato se iskreno nadam da će u travnju slijedeće godine biti dosta naših vina na stolovima u Londonu te da ću ih ja, tu na mjestu moći odmah dobro promovirati i pomoći im da se nađu na mjestu koje im pripada. Ja sam napravio sve što je u mojoj moći , a na vama je sada gospodo vinari da se sami uključite i da svi zajedno dobro odradimo ovaj zadatak te ostvarimo dobar rezultat. Do kušanaj u London vaš Ivo Ivaniš.
To su bile za , sada gotovo davnu 2003 godinu,proročne riječi, moje malenkosti, koje su objavljene i istog trenutka od gotovo svih, zaboravljene.Budući da nije bilo dovoljno uzoraka vina iz ove regije, ja nisam otišao u London kušati vina. Međutim , bio je jedan vinar, idealista i samotnjak kao i ja, koji me je poslušao i poslao svoja vina u London. Svi naravno znate o kome je riječ, o legendi hrvatskog vinarstva, Ivanu Enjingiju.

Sve ostalo je povijest. Ali moram reći , da nažalost, njegov uspjeh nije nimalo iskorišten. Mi hrvati kao i uvijek, ne želimo svom bližnjem ništa dobra. Uspjeh ,kojeg je Enjingi postigao, je postavi cijelu regiju srednje i istične Europe na vinsku mapu svijeta. Što su o tome pisali naši vinski novinari, gotovu ništa.On , međutim ponovno slijedeće godine šalje vina i ponpvno osvaja visoka opdličja, srebrene medalje. Svi ostali sjede doma. Onda on prestaje slati vina i tada nastaje jedna rupa , do 2009 godine,kada se pojavljuje Bodren, druga legenda hrvatskog vinrsta.Dan danas svi i šalju vina u London, ali smo mi u usporedbi sa Slovencima izgubili prednost koju smo imali. Oni su u međuvremenu dobili status vinarske zemlje na natjecanju a , mi je još uvijek dijelimo sa ostalima, sramota, ali što da se radi ,takvi smo mi . Nadam se da će možda ove godine Hrvatska dobit status zasebne zemlje , jer to i zaslužuje. Ja sam još jedan puta napravio nešto malo po ovom pitnju i 2009 pozvao predsjednicu žirija za Hrvatsku Angelu Muir, da posjei sajam vina u Esplanadi. Tada smo održali do sada prvu i jedinu slijepu degustaciju vina od plavca malog.I na kraju bih samo želio reći da mi ne trebaju lovorike , ali želim da se istian zna.Meni ne treba žiri iz Londona da spoznam kvalitetu Enjingijevih vina , da bih se kao neki,koji je u svojoj knjigi pisao pod naslovom “ Zašto ne volim Enjingija “, u svojim recenzijam restora , oprvdavao ako je Venje bilo u vinskoj karti.

Nema komentara:

Objavi komentar