subota, 20. veljače 2010.

Zašto pišem o vinu

Život je predragocjen i prekratak da bi pili loša vina , a da bi prepoznali dobra vina trebamo se svi zajedno barem malo po tom pitanju i obrazovati. Upravo zbog ovoga sam osjetio potrebu da pokrenem ovaj blog i moje znanje o vinu podijelim sa svima vama koji ste za to zainteresirani. Na početku mi pristojnost nalaže da vam se predstavim tko sam i što sam.
Moje ime je Ivo Ivaniš i jedan veliki dio proteklih 15 godina svog života sam potrošio na vino i druženje sa njim i sa onima koji ga prave. Iako sam od svojih malih nogu u kontaktu sa vinovom lozom i vinom, tek sam se 1995 godine ozbiljno počeo baviti njime. Naime, kako sam podrijetlom iz Konavala, moja obitelj je imala popriličan vinograd, sedamdesetih godina prošlog stoljeća ona je posjedovala cca. 10000 čokota loze od koje se je pravilo vino, prvenstveno za domaću potrošnju ,a jedan dio i za komercijalne svrhe. Dakle sve facete rada u vinogradu i u podrumu su mi poznati , a kušanje sam naučio tijekom mog dugogodišnjeg boravka u Nizozemskoj. Tamo sam na vinskoj akademiji , nakon pohađanja jednogodišnjeg školovanja , 1996 godine dobio diplomu Vinoloog van de Wijnacademie. Tijekom ovog tečaja sam stekao široko teoretsko obrazovanje o svim važnijim vinogorjima svijeta i pored toga jedan veliki dio tečaja, u biti najveći, smo potrošili na učenje,kako slijepo kušati i ocjenjivati vina. Nakon toga sam bio član u žiriju za izbor najboljih vina Nizozemske, a 2000 godine sam bio i član stručnog ocjenjivačkog žirija sajma Vinitaly. 2002 godine sam osvojio naslov Vinoloog van het jaar, bio sam najbolji vinoloog Nizozemske nakon što sam u finalu najbolje prepoznao vina koja je trebalo slijepo ocijeniti i prepoznati. Od mogućih 12 ja sam točno prepoznao 10 vina i time postao pobjednik. Također tijekom svog boravka u Nizozemskoj povremeno pišem o vinu a ponaosob o hrvatskim vinima i tekstove objavljujem u vinskom magazinu Proefschrift. Posljednjih godina svog boravka u Nizozemskoj intenzivno sam se obrazovao na polju gastronomije i to pogotovo na polju sljubljivanja vina i jela, te učestvovao na velikom broju specijalnih degustacija u najboljim Nizozemskim restoranima i na sajmovima gastronomije. Još uvijek sam aktivan na gastro sajmu Wine Professional , koji se svake godine održava u Amsterdamu, kako pri vođenju degustacija tako i u promociji Hrvatskih vina. Po povratku u Hrvatsku 2002 godine pisao sam vinske kolumne u Dubrovačkom Vjesniku, i vjerujem tada bio jedini čovjek u Hrvatskoj, koji je skoro sedamdeset tjedana za redom pisao kolumne o vinu i gastronomiji. Također sam nekoliko godina pisao i za magazin Turist Plus , da bi se posljednje tri godine više posvetio pravljenju i promociji vina a, manje pisanju o njemu. Naime, pomalo sam uključen i rad festivala vina i gastronomije koji se već nekoliko godina za redom održava u Esplanadi u Zagrebu. Međutim , čitajući , sve što se i kako , danas o vinu po medijima piše , osjetio sam potrebu da se ponovno aktivno uključim i počnem o vinu pisati. A zašto, moći će te čitati u tekstovima koje ću objavljivati na blogu.

Nema komentara:

Objavi komentar